درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان

درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان

ایمپلنت در نقش ریشه دندان عمل میکند؛ با جراحی در محل بی دندانی، پین ها یا همان ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود. ولی اگر فرد تمام دندان هایش را از دست داده باشد چطور؟ درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان چگونه است؟

درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان نسبت به ایمپلنت تکی تفاوت هایی دارد. در این روش از 4 تا 6 پایه درون فک کار گذاشته شده و پروتز ثابت بر روی آن سوار می شود و به این ترتیب خدمات ایمپلنت انجام می گیرد.

درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان All on 4

یک روش خاص برای درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان به کارگیری روش All on 4 است که برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته از پروتز دندان ثابت بر روی تعدادی ایمپلنت بهره می گیرد.

این روش از آن جهت به All on 4 مشهور شده که از چهار ایمپلنت دندان در هر فک (فک بالا یا فک پایین) برای نگه داشتن یک پروتز دندان ثابت بهره می گیرد.

بیشتر بدانید: مراحل نصب روکش ایمپلنت

مزایای درمان بی دندانی با ایمپلنت All on 4

همانطور که اشاره شد در این روش، چهار ایمپلنت به گونه‌ای در استخوان فک قرار می‌گیرند که امکان نگهداری یک پروتز دندان کامل (شامل تمام دندان‌های فک) را فراهم می‌کنند. این ایمپلنت‌ها به نحوی هستند که استفاده از آن در استخوان موجود، حتی در صورتی  وجود اندکی ضعف یا نرمی در استخوان، امکان‌پذیر باشد.

مزایای درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان عبارت است از:

  • دوره درمانی کوتاه: استفاده از چهار ایمپلنت به معنای کاهش زمان و مراحل جراحی و بهبود سریع‌تر از درمان‌های دیگر با ایمپلنت می‌باشد.
  • استفاده از استخوان موجود: این روش به اندازه‌ای طراحی شده است که از مقدار استخوان موجود در فک به بهترین شکل بهره ببرد.
  • پروتز دندان ثابت: با استفاده از این روش، بیماران به یک پروتز دندان ثابت دست پیدا می‌کنند که از نظر استحکام و ثبات به دندان‌های طبیعی نزدیک است.

مزایای درمان بی دندانی با ایمپلنت

تفاوت All on 4 با روش قدیمی ایمپلنت

تفاوت ایمپلنت All on 4 و روش قدیمی برای درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت مربوط به تعداد پایه های ایمپلنت می شود؛ اگر بخواهید برای جایگزینی کامل فک بالا یا پایین بخواهید از روش ایمپلنت قدیمی استفاده کنید، حداقل باید ۶ تا ۸ ایمپلنت نصب شود تا بتوان پروتز را بر روی آن قرار داد.

در روش ایمپلنت All on 4 برای هر فک تنها دو ایمپلنت در جلوی فک و دو ایمپلنت زاویه‌دار در پشت نیاز است. به همین دلیل جراحی آن کم تهاجمی بوده و سرعت بهبودی نیز سریع‌تر است. در این روش به دلیل زاویه ۴۵ درجه ایمپلنت‌های پشتی تراکم استخوان و حجم پایین آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

روش ایمپلنت All on 6 برای درمان بی دندانی کامل

دیگر روشی که برای درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان کاربرد دارد روش All on 6 است که در این روش، 6 ایمپلنت دندان در هر فک (فک بالا یا فک پایین) قرار می‌گیرند و سپس یک پروتز دندان ثابت (معمولاً تعدادی از دندان‌های مصنوعی) به این ایمپلنت‌ها متصل می‌شود.

این نوع ایمپلنت یک راه حل کارآمد برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته و بازگرداندن توانایی جویدن و همچنین اصلاح طرح لبخند است.

مزایای درمان بی دندانی با ایمپلنت All on 4

ایمپلنت All on 6 برای چه کسانی مناسب است؟

دلیل انتخاب شش ایمپلنت در این روش به دلایلی چون اطمینان از استقرار و پایداری ریشه ایمپلنت برای پروتز دندان است.

درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان All on 6 معمولاً برای افرادی کاربرد دارد که بیشترین تعداد دندان‌های خود را از دست داده‌اند، یا به دلیل ساختار استخوانی ضعیف به تعداد بیشتری ایمپلنت نیاز دارند.

هرچند که روش All on 6 به عنوان روشی معتبر شناخته می شود ولی باید توجه داشت که اولاً اجرای درست آن تجربه و توانایی دندان پزشک را می طلبد دوم اینکه دندانپزشک با توجه به شرایط شما تصمیم می گیرد که درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت را برای شما انجام دهد یا خیر.

ایمپلنت All on 6 برای چه کسانی مناسب است؟

هزینه درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت برای تمام دندان های از دست رفته تنها شامل پروتز دندان نیست بلکه همین پروتز نیز بستگی دارد که از چه برند و کشوری باشد.

در کنار این موارد باید در نظر بگیرید که شاید لثه و فک شما نیز به اقدامات درمانی نیاز داشته باشد که همین نیز هزینه ایمپلنت تمام دندان ها را دستخوش نوسان خواهد کرد.

بیشتر بدانید: طول عمر ایمپلنت دندان

نکته پایانی

در این مطلب به درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان پرداختیم؛ به طور کلی درمان بی دندانی کامل با 4 یا 6 پایه ایمپلنت در فک بالا و پایین امکان‌پذیر می شود.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر راجع به خدمات ایمپلنت دندان و همچنین معاینه به وبسایت درمانگاه دندانپزشکی یاس مراجعه کرده و با درمانگاه تماس بگیرید.

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
وبلاگ