قیمت لمینت دندان در قم

لمینت دندان یک روش برای ایجاد زیبایی در دندان است که با چسباندن یک لایه نازک از سرامیک یا کامپوزیت روی سطح دندان، طرح لبخند را اصلاح می‌کند. قیمت لمینت دندان در قم بستگی به جنس، کیفیت، تعداد و مرکز دندانپزشکی متفاوت است.

همچنین این قیمت ممکن است در مناطق مختلف کشور و با توجه به شرایط اقتصادی متفاوت باشد. در ادامه بیشتر به قیمت لمینت دندان در قم پرداخته ایم.

عوامل مؤثر بر قیمت لمینت دندان در قم

عوامل متفاونی بر قیمت لمینت دندان در قم تأثیر می گذارند؛ از مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و جنس لمینت: لمینت‌ها از مواد مختلفی مانند سرامیک، کامپوزیت، زیرکونیا، ایمکس، کانتکت لنز، فلدسپاتیک، لومینیرز و سوپر لومینیرز ساخته می‌شوند که هر کدام دارای زیبایی، شفافیت، استحکام و دوام متفاوتی هستند. بنابراین، قیمت هر واحد لمینت بر حسب جنس متفاوت است.
  • تعداد دندان‌های نیازمند لمینت: برای محاسبه قیمت لمینت دندان در قم ، باید تعداد دندان‌هایی که نیاز به لمینت دارند را در نظر گرفت. این تعداد بستگی به شرایط و نیازهای هر فرد دارد.
  • مهارت و تجربه دندانپزشک: لمینت دندان کاری دقیق و حساس است که نیاز به مهارت و تجربه بالای دندانپزشک دارد. دندانپزشک باید بتواند دندان‌ها را به صورت مناسب تراش داده و قالب‌گیری کند؛ همچنین هماهنگی رنگ، شکل و اندازه لمینت‌ها با دندان‌های طبیعی تخصص دندانپزشک را می طلبد.
  • کیفیت و تجهیزات مطب و لابراتوار: برای انجام لمینت دندان، نیاز به تجهیزات و مواد مصرفی با کیفیت بالا است که می‌توانند بر روی زیبایی و دوام لمینت‌ها اثر بگذارند. همچنین، لابراتواری که لمینت‌ها را تولید می‌کند نیز باید دارای استانداردهای بالایی باشد که این عوامل نیز بر قیمت لمینت دندان اثر می گذارد.

بیشتر بدانید: مراحل لمینت دندان

عوامل مؤثر بر قیمت لمینت دندان در قم

انواع لمینت دندان

لمینت دندان به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم بندی می شوند؛ هر کدام از این دو نوع لمینت دندان ویژگی ها و مزایای خودشان را دارند و روش تهیه و استفاده از آن ها متفاوت است.

  • لمینت دندان کامپوزیتی: لمینت دندان کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت، موادی هستند که رنگشان مانند دندان است و معمولا در مطب دندانپزشکی ساخته می شوند و نیازی به ارسال به آزمایشگاه دندانسازی ندارند.

این نوع لمینت دندان از جنس کامپوزیت یا موادی که برای ترمیم دندان استفاده می شود، هستند. لمینت کامپوزیتی معمولا در یک یا حداکثر دو جلسه درمانی روی دندان نصب می شود.

  • لمینت دندان سرامیکی: یک پوشش بسیار باریک از جنس سرامیک است که به آن پرسلن ونیر هم می‌گویند. این نوع لمینت دندان بعد از اینکه پزشک متخصص پروتز مقدار خیلی کمی از دندان را تراش داده باشد، قالب‌گیری می‌شوند و در آزمایشگاه دندانسازی لمینت های سرامیکی شما با دقت ساخته می‌شوند.

بر حسب انتخاب لمینت دندان کامپوزیتی یا سرامیکی قیمت لمینت دندان در قم نیز متفاوت خواهد بود.

مزایا و معایب لمینت سرامیکی

این نوع لمینت دندان طبیعی و زیبا به نظر می رسد و با محیط دهان سازگار است. عمر مفید لمینت سرامیکی تا 20 سال هم می تواند باشد. اما لمینت سرامیکی نیز برخی معایب دارد. برای نصب لمینت سرامیکی باید مقداری از مینای دندان تراشیده شود که این عمل غیرقابل برگشت است.

همچنین در صورت شکستگی لمینت سرامیکی، کل روکش باید تعویض شود و امکان ترمیم آن وجود ندارد. قیمت لمینت دندان در قم با به کارگیری لمینت سرامیکی نیز نسبت به لمینت کامپوزیتی بالاتر است.

مزایا و معایب لمینت سرامیکی

زمان مورد نیاز برای نصب لمینت سرامیکی

ضخامت لمینت دندان سرامیکی خیلی کم و حدود 0.5 میلیمتر است که توسط متخصص پروتز با دقت بالا روی سطح دندان های اصلی شما نصب می‌شود. زمان ساخت لمینت دندان های سرامیکی طولانی‌تر است و برای انجام کار باید چند بار به مطب دندانپزشکی بروید.

علاوه بر این، کاربرد و مزایای لمینت دندان سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی است و دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند.

قیمت لمینت دندان بر حسب نوع لمینت، تعداد واحد مورد نیاز، کیفیت لابراتوار و تخصص دندانپزشک متفاوت خواهد بود.

مزایا و معایب لمینت کامپوزیتی

این نوع لمینت دندان از جنس کامپوزیت ساخته می شود و کمی ضخیم‌تر از لمینت سرامیکی است. لمینت کامپوزیتی دارای قیمت پایین تری است و نیازی به تراشیدن دندان ندارد. این نوع لمینت دندان همرنگ با دندان های طبیعی است و در صورت شکستگی به راحتی ترمیم می شود؛ اما لمینت کامپوزیتی نیز برخی معایب دارد.

این نوع لمینت دندان دارای استحکام و مقاومت کم تری است و به مرور زمان مستعد بروز لکه و تغییر رنگ می شود. عمر مفید لمینت کامپوزیتی نیز کمتر از لمینت سرامیکی است و حداکثر تا 10 سال دوام می آورد.

قیمت لمینت دندان در قم بر حسب واحد لمینت

تعداد واحد مورد نیاز برای لمینت

یکی از عوامل بسیار مؤثر بر قیمت لمینت دندان در قم، تعداد واحد مورد نیاز لمینت است. تعداد واحد لمینت برای دندان بستگی به شرایط و نیازهای هر فرد دارد. برای مثال، اگر تمام دندان‌هایی که در خط لبخند شما قابل مشاهده هستند را می‌خواهید لمینت کنید، ممکن است به نسبت یک یا دو دندان، به تعداد بیشتری لمینت نیاز داشته باشید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که هر واحد لمینت معادل یک دندان است. بنابراین، برای محاسبه تعداد واحد لمینت برای دندان، باید ابتدا دندان‌های شما توسط یک دندانپزشک متخصص معاینه و ارزیابی قرار بگیرد تا تعداد دندان‌های مورد نیاز به لمینت مشخص شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ لمینیت دندان

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت لمینت دندان در قم پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد قیمت لمینت دندان بر حسب نوع لمینت، تعداد واحد مورد نیاز، کیفیت لابراتوار و تخصص دندانپزشک متفاوت خواهد بود.

شما می تواند برای اطلاع بیشتر جهت انجام لمینت دندان و اصلاح طرح لبخند با درمانگاه دندانپزشکی یاس تماس بگیرید.

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
وبلاگ