علائم عفونت دندان پس از کشیدن

عفونت دندان یکی از مشکلات رایج و شایع دهان و دندان است که ممکن است برای همه افراد در طول عمرشان پیش بیاید. در برخی موارد که زمان درمان عارضه های لثه و دندان بگذرد، نیاز به کشیدن دندان است که ممکن است شما را با علائم عفونت پس از کشیدن دندان مواجه کند.

در این شرایط احتمال دارد که لثه و دهان اطراف دندان ورم و قرمز شود که اگر با درد همراه باشد نشانه ای از وجود عفونت دندان است. با شناختن علائم عفونت دندان می‌توانید سریعاً برای درمان و پیشگیری از مشکلات جدی‌تر اقدام کنید. گاهی عواملی مانند آسیب به ریشه دندان، آبسه دندان، پوسیدگی، نداشتن بهداشت مناسب دهان و دندان می‌تواند عامل ایجاد عفونت شود.

بهتر است هرچه زودتر برای جلوگیری از آسیب به دندان‌های دیگر یا از دست دادن تاج دندان به یک دندانپزشک ماهر و با تجربه مراجعه کنید.

علت عفونت دندان پس از کشیدن

عفونت دندان می‌تواند بر اثر عوامل گوناگونی ایجاد شود. برای تشخیص عفونت دندان باید به نشانه‌ها و علائم آن توجه کرد. چون دندان‌ها از عصب‌های زیادی احاطه شده‌اند، هرگونه ورود باکتری و ویروس می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورده و عفونت را ایجاد کند.

برخی از نشانه‌های مهم عفونت دندان که نیازمند مراجعه فوری به پزشک هستند عبارتند از:

  1. دردهای شدید و متناوب که با مسکن کم نمی‌شوند.
  2. تغییر رنگ دندان به سمت تیره‌تر نسبت به دندان‌های اطراف ورم و التهاب زیاد در صورت، لثه، فک و نزدیک دندان.
  3. بوی بد از دهان که نشانه مهمی از عفونت دندان است.
  4. درد زیاد در دندان هنگام باز و بسته کردن یا حرکت دادن دهان.
  5. تب، تعریق و لرزش بدن سردرد و تهوع.

اینها از مهمترین نشانه‌های عفونت دندان هستند که باید توسط همه از کودک تا بزرگسال جدی گرفته شوند.

بیشتر بدانید: درمان بی دندانی کامل با ایمپلنت دندان

علت عفونت دندان پس از کشیدن

علائم عفونت دندان کشیده شدن

عفونت دندان ممکن است پس از عصب کشی دندان همچنان باقی بماند. برای شناسایی عفونت دندان پس از کشیدن باید به نشانه‌ها و علائم آن دقت کنید. چون دندان‌ها دارای عصب‌های زیادی هستند، هرگونه نفوذ باکتری و ویروس می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند.

برخی از نشانه‌های مهم عفونت دندان که نیازمند مراجعه فوری به دندانپزشک هستند عبارتند از:

  1. تورم گردن التهاب و قرمزی لثه
  2. تب
  3. درد در دندان و فک هنگام غذا خوردن یا حرکت دادن دهان
  4. درد زیاد در دندان با نوشیدن چیزهای گرم و سرد
  5. رنگ پریدگی دندان

گاهی اوقات عفونت دندان عصب کشی شده ممکن است علائم دیگری مانند لقی دندان یا تورم گونه و فک را نیز داشته باشد. در این حالت باید سریعاً علت و راه درمان آن را پیدا کنید.

علائم عفونت دندان کشیده شدن

جلوگیری از عفونت دندان پس از کشیدن دندان عقل

بعد از جراحی دندان عقل، احتمال ابتلا به عفونت پایین است. اما با رعایت نکات زیر، می‌توانید این خطر را کمتر کنید. بیمار باید محل زخم را خوب مراقبت کند و بهداشت دهان و دندان را حفظ کند تا غذا در بافت لثه گیر نکند. چون غذایی که در جای خالی دندان مانده باشد، می‌تواند منشأ عفونت باشد.

توصیه می‌شود که از دهانشویه‌ای که حاوی کلرهگزیدین باشد استفاده کنید. کلرهگزیدین باعث می‌شود که احتمال داشتن علائم عفونت دندان پس از کشیدن دندان عقل کاهش یابد. به یاد داشته باشید که عفونت بعد از جراحی دندان عقل زمانی ایجاد می‌شود که لخته خون از محل زخم بیرون برود و عصب‌های زیر دندان در معرض هوا قرار بگیرند.

برای شناسایی عفونت دندان پس از کشیدن باید به نشانه‌ها و علائم آن دقت کنید. چون دندان‌ها دارای عصب‌های زیادی هستند، هرگونه نفوذ باکتری و ویروس می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند.

با علائم عفونت دندان پس از کشیدن چه کنیم؟

با علائم عفونت دندان پس از کشیدن چه کنیم؟

بعد از شناختن علائم عفونت دندان کشیده شده یا علائم عفونت دندان و لثه شما باید سریعاً به سراغ درمان آن بروید، راه‌های خانگی متعددی هستند که شما با بهره‌گیری از آنها می‌توانید عفونت پیش آمده در دندان را برطرف کنید البته مراقب باشید این راه ها تنها برای شرایط بسیار اضطراری هستند.

برای درمان علائم عفونت دندان پس از کشیدن حتماً باید به دکتری متخصص در این زمینه مراجعه کنید. شما می توانید برای دریافت خدمات دندانپزشکی و درمان عفونت دندان با کلینیک دندانپزشکی یاس تماس بگیرید.

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
وبلاگ